Battlefield 3: Battlelog – fixa så att ping visas i serverlistan

Har ni också problem med att värdet för ping ibland eller aldrig visas i Battlelogs server browser? Prova då lösningen nedan som fixade det för mig och IE 9.

Lägg till battlelog som en betrodd plats i Internet Explorer:

  1. Klicka kugghjulet uppe i högerkanten av webbläsaren och välj Internetalternativ:
  2. Välj fliken Säkerhet så dess alternativ visas:

    Här markerar ni Betrodda platser (1) och klickar sedan knappen Platser (2).
  3. Då kommer denna rutan upp:

    Avmarkera kryssrutan ‘Begär serververifiering…‘ (3) och klistra in adressen battlelog.battlefield.com i fältet (4). Klicka knappen Lägg till (5).
  4. Klicka Stäng och OK för att spara så har ni lagt till Battlelog som en säker plats.

Det här fixade problemet för mig med Internet Explorer 9 i Windows 7 64 bit. Även om jag använder Firefox för mer ”avancerad surfning” med en del tillägg så har jag IE satt som standardläsare och därför öppnas Battlelog i den.

Jag antar att man kan göra liknande inställningar hos andra webbläsare (?).

Det här inlägget postades i Dator, Spel och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Battlefield 3: Battlelog – fixa så att ping visas i serverlistan

  1. Erik skriver:

    Ping visar dej inte efter uppdatering,j Bf3 ag ser andras men inte min,vad göra?
    Vad är ping bra för vem ?

    • benganrocks skriver:

      Du menar den ping som man nu med senaste uppdateringen kan se inne i spelet när man tar upp listan över spelare med Tab? Det verkar som att man bara kan se ping ifrån en själv till andra spelare, alltså visas inget värde för dig. Får samma här, ping-värde på alla utom mig själv.

      I Bad Company 2 mätte de latencyn till servern, alltså ping fram och tillbaka mellan dig och servern men det verkar som de gjort annorlunda i BF3 och mäter ifrån dig till varje spelare eller liknande. Egentligen är ju det ett mer intressant sätt att mäta men tyvärr blir det lite förvillande eftersom de flesta andra spel bara mäter ifrån varje spelare och till servern, inte mellan spelare.

      Pingen i Battlelogs server browser skall dock fortfarande visas. Observera att de lagt till en mängd filteralternativ nu, börja med att välja region och de länder som är nära och ger bra ping i europa osv.

      Bästa spelupplevelse får man om allas ping på servern är så låg som möjligt.

  2. Erik skriver:

    Hej igen,

    Kan du svara på varför jag inte kan se fienden före uppdatering såg man ju dödskalle men inte nu? Skulle ju vara bra om det är lika för alla i riktig strid sker ju ingen förvarning undrar bara om det är bara mej o ingen annan som kan se Fi .

    MVH// Erik

    • benganrocks skriver:

      Huh? Får nog erkänna att jag inte förstår vad du menar?

      Inne i spelet så ser man dödskalle om man spelar assault och nån i ens egna lag dött o kan återupplivas med defibrillator.

  3. Erik skriver:

    Jo förut förvarnades man var fienden befinner sej ungefär, men jag ser inga dödskallar så jag vet aldrig var man möts , eller är det ens egna döda man ser såg ?
    Om jag ligger helgömd så upptäcks jag ändå det tycker jag är mysko ?
    Tidigare kunde jag urskilja fienden gul triangel men det ser jag inte ?
    Kan du urskilja Fi på liknande sätt ?

  4. Erik skriver:

    Hej det har löst sej bytte webbläsare till Google,chrome, nu funkar allt fint flyt, tydligen så går det inte använda explorer 8-9 spelet har hängt sej, inte startat upp efter varje runda men nu går allt bara toppen. Och nu ser jag fienden tanks osv ……..

    MVH// Erik

Kommentera

