Call of Duty: Black Ops – ny recension av PC-versionen

Jag länkade tidigare till FZs recension av Call of Duty: Black Ops och klagade då på att man inte testade PC-versionen i stället. Nu har man gjort det och skriver lite om skillnaden mellan att spela på PC och konsol. Speciellt det här tycker jag var trevligt att se en testare erkänna:

Jag har spelat shooters på Xbox 360 så mycket det senaste året att jag vant mig vid två spakar och ett fåtal knappar inom bekvämt räckhåll. Jag förväntar mig att siktet ska justeras lite så att jag träffar min motståndare när jag håller in siktesknappen. Så när jag sparkar igång PC-versionen av Call of Duty: Black Ops, är det första som händer att jag får spö. Om och om igen, riktigt rejält med spö.

Just den auto-aim som konsolspel använder är ju bara en av orsakerna till att FPS-spel och shooters skall spelas på PC. Vad är vitsen om man knappt behöver anstränga sig för att träffa?

Läs testen hos FZ här.

Det här inlägget postades i Spel och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

