RIP Bengan Start, länge leve Bengans Blogg

Ja, ni som besökt bengan.com senaste dygnet har väl nu upptäckt att något hänt… Förhoppningsvis så var det ingen överraskning eftersom jag postade om nerläggningen under nyheter redan för nån vecka sen. Efter att ha drivit sidan under 14 år så var det dags att lägga den till vila. Både jag och de vänner som tidigare hjälpt mig med att godkänna länkar och uppdatera hade väl helt enkelt tröttnat och de mesta länkarna man får numera är seo företag eller spam. Själva konceptet med startsida och länksamlingar har ju liksom varit gammalt rätt länge nu…

Bengan Start började som ett sätt för mig att lära mig mera om ASP, VBscript och SQL. Inte kunde jag då ana att den skulle få så många användare och ligga uppe så länge.

Vill tacka alla som hört av sig och tackat för den tid som varit, hoppas ni fortsätter att titta in här ibland!

Vill även tacka de få rötägg som hörts av, tack för att ni en gång för alla bevisade att det var dags att lägga ner sidan! Varför plöja ner tid och pengar på att driva en gratis-tjänst om man bara får skit för det?

Alternativ:

Ni som saknar att kunna läsa de senaste nyhetsrubrikerna på ett ställe, läs vad jag skrev om RSS här. Genom att använda er egen RSS-läsare så kan ni själva välja exakt vilka sidor ni vill följa, betydligt bättre än vilken startsida som helst. Google Reader kan också användas om ni vill köra helt online.

Men som sagt, jag fortsätter att posta här.

Det här inlägget postades i Diverse. Bokmärk permalänken.

En kommentar till RIP Bengan Start, länge leve Bengans Blogg

  1. Thomas skriver:

    Tjena Bengan, hade din sida som startssida väldigt länge,bra info om vad man ville veta, plus,nere i vänstra hörnet, en snygg tjej varje dag…….jag frågade en gång om Mariah Carey bilder, o det fick jag av dig, guld o kram,de var fina, lär nog se tillbaka hit för o se vad du har för dig, Thomas, ha det gott! :o)

Kommentera

