SteelSeries Siberia v2 – bra headset för oss med glasögon!

SteelSeries Siberia v2Något som jag alltid haft problem med är att hitta ett par hörlurar eller headset som är bekväma och inte gör ont i öronen efter så där 10 minuter. Har man som jag glasögon så blir det ännu värre och så fort lurarna trycker det minsta så känns det som om öronen kommer att ramla av…

Därför blev jag väldigt glad att hitta SteelSeries Siberia v2 som sitter med så fjäderlätt tryck att man knappt märker dem! Det extra ”bandet” över huvudet är fjäderbelastat och anpassar sig därför efter huvudets storlek samt tar upp nästan hela lurarnas tyngd. Sen är snäckorna väldigt mjukt vaderade med och har bra omkrets så de sluter runt öronen.

Som om inte det var nog så är ljudet förvånansvärt bra med för prisklassen (runt 500:-) med rejäla 50mm element och de passar utmärkt till både spel, musik och filmtittande. Med tanke på hur bekväma de är så hade jag nog accepterat sämre ljud än dessa presterar.

Fördelar:
+ Mycket bekväma även med glasögon!
+ Bra ljud för prisklassen.
+ Mikrofonen kan fällas in i snäckan.
+ Extra lång kabel som är delad så man kan använda 1m eller 3m.

Nackdelar:
– Sladden och volympot kunde varit lite grövre.
– En del har rapporterat att den infällbara mikrofonen kan få kontaktproblem efter ett tag (jag använder knappt mic och har inte märkt något problem).

Nu är naturligtvis både komfort och ljud väldigt subjektivt och bara för att lurarna passar utmärkt till min skalle betyder det inte att de passar alla…

OBS: Om ni funderar på dessa så se till att skaffa den nyare V2-versionen som är förbättrad på ett antal punkter.

Det här inlägget postades i Dator, Diverse, Musik och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till SteelSeries Siberia v2 – bra headset för oss med glasögon!

  1. simon skriver:

    Googlade på ”siberia v2 glasögon” eftersom jag har problem med mina siberia v2, de klämmer på glasögonen och gör att man får spänningshuvudvärk, vilket jag märker efter en timmes användande ungefär. Jag läste att de skulle sitta löst kring huvudet innan jag köpte men kan inte bli mer besviken. Jag kanske har ett överdrivet stort huvud eller nåt, men min upplevelse skiljer ju sig otroligt mycket från din..

    Blir att lämna tillbaka skiten imorgon.

    • benganrocks skriver:

      Ja, det där hörs ju inte bra.

      Tvärt emot vad jag upplever då, mina lurar märker jag knappt att man ens har på huvudet. Kollar man recensioner på Inet & Komplett tex. så verkar just komforten vara det som de flesta är nöjda med.

      Du kan ju prova att töja ut byglarna kanske så lurarna trycker mindre? Rent allmänt brukar ju lurar töja till sig efter ett tag.

      Men annars är det ju som du säger, huvudform och hur tjocka ens glasögonbågar är påverkar så klart.

Kommentera

